Podmínky pro získání pilotní
licence ULLa:
Minimální věk pro letecký
výcvik j 15 let. U žáků mladších 18 let je nezbytný souhlas zákonného
zástupce.
Před zahájením praktického
výcviku je nezbytné absolvovat zdravotní prohlídku u pověřeného
sportovního lékaře
Teoretický výcvik:
Teoretická příprava obsahuje základní znalosti z oborů
aerodynamika a mechanika letu, stavba a konstrukce UL, motory, vrtule a
přístroje, meteorologie a letecká navigace. Dále letecké předpisy a
postupy UL, spojovací předpis.
Znalost uvedených předmětů žákem musí
dosáhnout úrovně všeobecných vědomostí. Posloupnost teoretické přípravy je
plánována tak, aby bylo vždy zajištěno správné pochopení látky daného
předmětu v dostatečném předstihu před praktickou částí výcviku.
Vhodným zdrojem informací pro teoretickou
část je "Učebnice pilota" autora ing. Beneše. Letecké předpisy najdete na
stránkách Letecké amatérské asociace, včetně zkušebních testů.
Praktický výcvik:
V tabulce uvedené počty letů a letový čas jsou předepsány osnovou výcviku
a představují nezbytné minimum. Skutečný počet letů závisí na úrovni
zvládnutí jednotlivých úloh žákem. Běžně žáci ve výcviku nalétají 25 až 30
hodin vzhledem k nezbytnosti spolehlivého zvládnutí potřebných návyků.
Úloha |
Obsah cvičení |
Dvojí |
Sólo |
letů |
Čas |
1 |
Seznamovací let |
D |
|
1 |
0 h 20' |
2 |
Přímý let, funkce
řídících prvků |
D |
|
3 |
1 h 00' |
3 |
Zatáčky o náklonu
do 15° |
D |
|
3 |
1 h 00' |
4 |
Zatáčky o náklonu
do 45° |
D |
|
3 |
1 h 00' |
5 |
Nácvik
vzletu,letu po okruhu a přistání |
D |
|
30 |
2 h 50' |
6 |
Skluz, zábrana
pádu, rychlost letu |
D |
|
3 |
1 h 00' |
7 |
Opravy chybného
rozpočtu a přistání |
D |
|
10 |
1 h 00' |
8 |
Nácvik
bezpečnostního přistání |
D |
|
1 |
1 h 00' |
9 |
Nácvik nouzového
přistání |
D |
|
15 |
1 h 30' |
10 |
Přistání s bočním
větrem |
D |
|
3 |
0 h 15' |
11 |
Let se zakrytými
přístroji |
D |
|
2 |
0 h 10' |
12 |
Přezkoušení před
prvním samostatným letem |
D |
|
1 |
0 h 15' |
13 |
Samostatný let po
okruhu |
|
S |
3 |
0 h 15' |
14 |
Kontrolní let |
D |
|
1 |
0 h 10' |
15 |
Samostatný let po
okruhu |
|
S |
15 |
1 h 40' |
16 |
Zatáčky o náklonu
15° až 45° |
|
S |
3 |
1 h 00' |
17 |
Zábrana pádu,
skluz |
|
S |
2 |
0 h 30' |
18 |
Nácvik rozpočtu |
|
S |
10 |
1 h 00' |
19 |
Navigační let 200
km s mezipřistáním |
D |
|
1 |
2 h 05' |
20 |
Navigační let 100
km s mezipřistáním |
D |
|
1 |
1 h 00' |
21 |
Navigační let 100
km samostatně s mezipřistáním |
|
S |
1 |
1 h 00' |
|
|
|
|
|
20 h |
|
Praktická
zkouška |
|
|
|
|
K praktické zkoušce pilota
je žák
připuštěn po složení zkoušky z teoretických předmětů. Zkouška je provedena
ve zkušebním středisku schváleným testem. Výsledek testu zapíše a potvrdí
zkoušející inspektor do osobního listu žáka. Držitelé platných pilotních
průkazů ostatních kvalifikací vykonávají teoretickou zkoušku Pilota ULLa
v plném rozsahu..
Cena výcviku je
především odvozena od počtu nalétaných hodin a je závislá na použité
letecké technice. V případě využití školního letadla pro základní výcvik
je cena stanovena na 30 Kč/min a je závislá na aktuální ceně pohonných
hmot. Teoretická příprava je zahrnuta do ceny praktického výcviku.
|